Freelance beauty editor

Ben je op zoek naar een ervaren tekstschrijver op het gebeid van beauty en cosmetica?

Als je me vraagt mijn favoriete niche te kiezen… Dan zijn het beauty, fashion en lifestyle gerelateerde onderwerpen waar ik het aller állerliefste over schrijf. Daar heb ik de meeste affiniteit mee. Zo was mijn laatste cadeautje aan mezelf een Make-up masterclass bij top visagiste Elles Nijkamp en maakt m’n hart een vreugdesprongetje wanneer ik een nieuw cosmetica product of merk ontdek.

Je hoeft niet alleen van mij aan te nemen dat ik helemaal in de beauty, fashion en lifestyle zit. Mijn portfolio is daarin ook duidelijk. Ik schreef al voor: L’Oréal, Garnier, Pouw Studio en The Beauty Company.

Laten schrijven van blogs, productomschrijvingen en webteksten

  • Ben je op zoek naar een beauty copywriter voor je productbeschrijvingen?
  • Zoek je een creatieve tekstschrijver voor jouw blog om te schrijven over de laatste beauty trends en make-up tutorials?
  • Heb je een schoonheidssalon of andere beauty onderneming en wil je hulp bij het schrijven van jouw (website)teksten?

Laat me je helpen. Ik geef je 5 redenen om mijn hulp in te schakelen:

1. Beautyteksten die waarde toevoegen aan je marketing

Je hebt meer nodig dan een mooie tekst om effectief te zijn. Of het nu een websitetekst, blog, mailing of branded content artikel is. Je moet weten hoe, wat, wanneer en met wie je jouw verhaal deelt. Dankzij mijn jarenlange ervaring bij o.a. het grootste mediabedrijf Sanoma weet ik hoe de wereld van de (online) communicatie werkt.

Ik weet hoe content marketing in elkaar steekt. Dat betekent dat ik niet alleen naar jouw losse opdracht of project kijk. Leg je een opdracht bij me neer? Dan hou ik ook rekening met het grotere plaatje. Hoe past dit artikel in de content strategie van jouw organisatie. Ik schrijf content die deze strategie aanvult en zo bijdraagt om jouw business doelen te behalen.

2. Blogs die zorgen voor terugkerend bezoek op je site

De beauty branche is groot en druk. Naast de grote cosmetica en beauty merken komen er steeds meer kleine ondernemers bij. Het is dus dringen voor een plekje voor je product op de wastafel van je klant. En het is lastig om een plekje in Google boven je concurrentie te bemachtigen en te behouden. Goed geschreven content trekt de aandacht van jouw klanten en belangrijker nog: weet hun aandacht vast te houden.
De meeste mensen komen uit zichzelf niet keer op keer terug op de website van een beauty merk. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar meestal komen ze via social media of een mailing op je site terecht. Ze zoeken op wat ze willen weten en dat is dat.

Hoe voorkom je dat bezoekers op jouw site komen en meteen weer wegklikken?

Dat is de grootste uitdaging waar veel merken tegen aan lopen.

Weet je wie wél loyale sitebezoekers hebben? Online magazines als Amayzine en NSMBL. Dat komt omdat hun lezers weten dat ze bij dit soort online magazines altijd iets vinden wat ze de moeite waard vinden om te lezen.

Ik focus me op het schrijven van content die opvalt bij jouw klanten en ze triggert om te blijven lezen. Door middel van trainingen op het gebied van conversie en online persuasion, weet ik hoe je de aandacht van jouw lezers vasthoudt. Ik help je met het schrijven van snackable content die zo lekker wegleest dat jouw lezers er niet mee kunnen stoppen.

3. Teksten die jouw onderscheiden van concurrenten

Met mijn teksten blijf jij de competitie een stap voor. Geen 13 in een dozijn teksten, zoals je concurrent ze ook had kunnen schrijven. Maar teksten die qua toon en stijl anders zijn dan de rest. Onderwerpen die jouw publiek aanspreken, die inspireren en woorden tot actie aanzetten. Ik denk met je mee en kom met originele onderwerpen. Wat dacht je van:

  • Test je beste waterproof mascara door een beauty editor, lezer of BN’er en show voor en na foto’s van hun avond stappen.
  • Deel de beste hacks om je make-up slim om te ruimen, zodat het zo min mogelijk ruimte in beslag neemt.
  • Maak een tutorial met make-up tips voor een sollicitatiegesprek.
  • Schrijf een artikel over wat er gebeurt wanneer je een serum en moisturizer mengt. Werkt het minder goed, werkt het beter?

4. Goede content zet jouw merk neer als autoriteit in de beauty branche

Een van de leukste aspecten als beauty editor is dat ik research doe naar de nieuwste en meest bijzondere onderwerpen in de branche.Wanneer ik voor jou schrijf, duik ik in het onderwerp om overtuigend en met autoriteit te schrijven. Zodat jij je met je beauty merk positioneert als expert. In Amerika hebben ze daar een mooie term voor: de Go-To guy (of girl). Met de beste content zorgen we ervoor dat jij de expert wordt in jouw markt. Het merk of de schoonheidssalon waar mensen het meeste vertrouwen in hebben.

5. Teksten die jouw verhaal vertellen

Het is de droom van elke tekstschrijver om in een kwartiertje de best gelezen blog van Nederland te schrijven of in tien minuutjes een goed converterende landingspagina in elkaar te zetten. Maar zo werkt het helaas niet.Ik ben geen schrijf-fabriek, de focus ligt bij mij altijd op kwaliteit boven kwantiteit. Investeer liever in één goede blog waar jouw klanten echt naar uitkijken, dan in tien middelmatige blogs.

In iedere tekst die ik schrijf, stop ik mijn tijd, liefde en aandacht en dat zie je terug in het resultaat. Ik schrijf artikelen die ik van toegevoegde waarde zijn voor jouw lezers. Maar ik weet ook hoe je met zo’n tekst hoger in Google komt.

De investering die je doet wanneer je een ervaren tekstschrijver inschakelt, betaalt zich terug. Omdat je met de juiste teksten zorgt voor loyale lezers, fans van jouw merk en jouw bedrijf en je meer naamsbekendheid creëert.

Wil je beauty teksten waarmee je websiteverkeer stijgt?

Wil je zorgen dat mensen jouw beauty blog weten te vinden en doorklikken naar de juiste productpagina’s? Laat hieronder je gegevens achter en ik neem vrijblijvend contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.