Waarom zou je een tekstschrijver voor je website inhuren, als je ook prima zelf een tekst kunt schrijven?

Je hebt helemaal gelijk, je kúnt ook zelf teksten schrijven.

Jij weet immers het beste wat je doet en wat je wilt vertellen.

Toch is tekstschrijven best een vak apart.

Want niet elke tekst is een goede tekst.

Als je graag over je werk vertelt en er inhoudelijk ontzettend veel vanaf weet, dan wil je dat graag met anderen delen.

En daar begint het al.

Zoals internet copy writer Aartjan van Erkel  eens schreef: wij zijn heel goed in informeren, maar het uiteindelijke doel van je website is mensen overtuigen.

Je wilt ze niet alleen laten zien dat je kennis van zaken hebt, maar je wilt websitebezoekers overhalen om jouw product of diensten in te schakelen.

En daar help ik je graag bij.

Dat kan door met een frisse blik naar jouw bestaande teksten te kijken.

Ik schrap, schuif, herschrijf en maak ze lekkerder leesbaar. Vaktermen en moeilijke zinnen vervang ik door ‘gewone-mensen-taal’ en ik pas de schrijfstijl aan aan jouw doelgroep.

Als we schrijven hebben we de neiging om ineens veel chiquere woorden te gebruiken, dan wanneer we iets vertellen. Ik help je om precies zo te schrijven op de manier waarop je met je klanten zou praten wanneer ze voor je neus zouden staan.

Maar ook voor compleet nieuwe websiteteksten kun je bij mij terecht.

Dat kan ik niet alleen. Ik heb jouw hulp nodig.

Want jij weet wat er speelt binnen jouw branche en waarom klanten bij jou (zouden moeten) komen.

Daarom verdiep ik me in jouw bedrijf en maak ik graag gebruik van jouw expertise.

Je kunt me:

  • een briefing geven;
  • aantekeningen mailen;
  • of we gaan samen in gesprek over het hoe en waarom achter jouw organisatie.

Ik bestook je met vragen: wie is je doelgroep, wat wil je vertellen en wat maakt jou uniek?

Zo helpen mijn teksten jouw websitebezoekers te verleiden. Om ze te overtuigen om juist jouw product te kopen of jouw diensten in te zetten.

Een tekstschrijver inschakelen voor jouw website verhoogt de conversie van je website.

Goed geschreven teksten maken van jouw websitebezoekers klanten.

Je website helpt jouw bedrijf groeien.

Het inhuren van een tekstschrijver kost dus geld, maar je bespaart er uiteindelijk ook mee doordat het je meer klanten en dus omzet oplevert.

Het lijkt in eerste instantie misschien goedkoper om je eigen websiteteksten te schrijven, maar een tekstschrijver inhuren, bespaart je uiteindelijk tijd én geld. Je investering betaalt zich terug als je websitebezoekers voor jouw product of dienst kiezen.

Maar dan moet je doelgroep jou wel weten te vinden.

De vindbaarheid van je website is een essentieel onderdeel om jouw website succesvol te maken.

Daarom kijk ik naar de beste zoektermen voor jouw site en richt ik me op de belangrijkste kernwoorden waar jouw doelgroep op zoekt. Zo wordt jouw website beter vindbaar.

Nu weet ik dat sommige bedrijven met garanties komen.

“Schakel ons in en je komt op nummer 1 in Google”

Als die bovenste plek je enige insteek is, zit je bij mij verkeerd (en bij die bedrijven trouwens ook).

Geen enkel bedrijf kan namelijk garanderen dat jij helemaal bovenaan komt te staan in de lijst met zoekresultaten.

Ik geef je liever een eerlijk beeld van jouw positie en wat het hoogst haalbare is voor jouw website.

Op sommige woorden zit nu eenmaal meer concurrentie dan andere.

Doordat ik als tekstschrijver gespecialiseerd ben in zoekmachineoptimalisatie (SEO), weet ik precies waar ik op moet letten en hoe we ervoor kunnen zorgen dat de vindbaarheid van jouw website een heel stuk beter wordt.

Ik maak jouw websiteteksten niet alleen prettig leesbaar, maar help je de vindbaarheid van je website te verbeteren.

Ben je al overtuigd om m’n hulp in te schakelen als tekstschrijver voor jouw website?

Twijfel je nog?

Bekijk mijn portfolio om te zien voor welke bedrijven ik al eerder aan de slag mocht. Of lees wat anderen over me schrijven. Hopelijk helpt dat je bij het maken van je beslissing.