Probeer jij via je website een product of dienst te verkopen?

vergroot je online verkoopresultaatEn lukt dat nog niet zo goed als je zou willen?

Ik ga je een geheim* verklappen om je een stukje op weg te helpen. En leg je uit hoe je potentiële klanten overtuigt om voor jou te kiezen.

Een van de meest voorkomende fouten die ik op websites tegenkom, zijn de enorme lappen tekst met uitleg die ondernemers schrijven.

We proberen klanten zo te laten merken dat we echt veel van een onderwerp afweten. We willen overkomen als expert.

Maar al die informatie is niet wat jouw klanten willen horen.

Wist je dat we meer dan 90% van onze beslissingen onbewust nemen?

Dit heeft te maken met hoe onze hersenen werken. Een deel van ons brein werkt compleet instinctief, we maken keuzes zonder er bij na te denken. Klanten zijn daarom helemaal niet geïnteresseerd in:

  • Uitleg over jouw product of dienst
  • De inhoud van jouw training
  • Je werkwijze

Dat klinkt gek, maar de meeste van je concurrenten doen namelijk precies hetzelfde en daardoor val je helemaal niet op.

Om je te onderscheiden van de rest is het belangrijk om klanten te vertellen wat het hen oplevert wanneer ze jou inschakelen.

Je trekt de aandacht van je klanten als je op je website schrijft over:

  • Hoeveel tijd jij je klanten bespaart
  • Hoeveel geld het hen oplevert wanneer ze jou inschakelen

Focus je in je websiteteksten op het resultaat, want daarmee los je het probleem van je klanten op.

Dat is wat ze willen.

Bekijk jouw product of dienst eens door de ogen van je klant. En beantwoord de volgende vragen:

  1. Welke resultaten leveren jouw product of dienst op?
  2. Wat betekent dit resultaat voor jouw klant?
  3. Hoe verbetert jouw product of dienst hun leven? Wat kunnen ze erdoor?
Ik geef je een voorbeeld. Stel, je verkoopt bureaustoelen.

Dan kun je vertellen dat jouw bureaustoelen het beste zijn, het goedkoopst, dat ze voorzien zijn van allerlei handige features zoals verstelbare armleuningen.

Maar je klant wil gewoon lekker zitten.

Je klant zoekt een goede bureaustoel waar hij de hele dag comfortabel op kan zitten, zonder rugklachten.

Dus richt je in je websiteteksten niet op alle productspecificaties, maar vertel liever dat jouw bureaustoel een goede zithouding stimuleert. En leg je klanten uit dat lichamelijke klachten zoals rugpijn en nekpijn dankzij deze stoel voorkomen worden.

Dát is wat ze willen horen.

Dat soort teksten triggeren het intuïtieve deel van ons brein en maakt dat we denken: dat product móet ik hebben!

Welk probleem los jij op voor jouw klanten?

Heb je hulp nodig met het (her)schrijven van jouw websiteteksten? Laat me je helpen!

Neem contact met me op

 
 
 

*Eerlijk is eerlijk, deze ‘verkooptruc’ om je online verkoopresultaat te verbeteren, heb ik niet zelf bedacht. Ik las erover op de website van internet copywriter Aartjan van Erkel en hij leerde het weer van meesterbeïnvloeder Robert Cialdini.