Contentstrategie
Wat wil je met je content bereiken? Hier structureel over nadenken en een plan voor opstellen is de contentstrategie voor jouw online communicatie.
Bepaal het doel van je website
Welke doelstellingen wil je bereiken en hoe kun je die bereiken. Wil je je naamsbekendheid vergroten, of wil je je websitebezoekers overtuigen om juist met jou zaken te doen? En als je dit helder heeft, welke middelen en welke mensen wil je dan inzetten om dit plan uit te voeren? Door samen met mij een strategie te bepalen krijg je houvast om je content te plannen, te (laten) schrijven en tot slot te meten en blijvend bij te sturen. De contentstrategie bestaat uit:
- Beslissen welke content waardevol is voor doelgroep én bedrijf;
- Content die aansluit op de behoeften van bezoekers;
- Planning maken: wanneer publiceer je welke content;
- Publicatie van content; welk kanaal is het beste geschikt, alleen je website of ook social media (Facebook, Twitter, Instagram);
- Effect meten, analyseren en evalueren.
Contentstrategie voor een bestaande of nieuwe website
De contentstrategie is op twee momenten te bepalen. Bij een bestaande website of bij het ontwikkelen van een nieuwe website. Op beide momenten kan ik je ondersteunen. Bij een bestaande website kijken we hoe je structureel content kunt inzetten. Bij een nieuwe website help ik je nadenken om de planning na livegang van jouw website op orde te hebben en te houden.